20
10/2010
0

Foltozott Mennyország

Már megint a Viasat kapcsán ragadtam klaviatúrát, de most javarészt dicséretet pötyög a kezem. Ugyanis megcsinálták az Extreme Makeover: Home Edition ("A nagy házalakítás") című ABC-s műsor magyar változatát, és jól tették! Persze csak méretarányos makett lehet az ÁlomÉpítők az eredeti produkcióhoz képest, de mégis jó.

Az alap ugyanaz, hiszen egy hét alatt kell csodát varázsolni a szarból. Valószínűleg direkt olyanokat választottak ki, akiknek a kecójára mindent lehet mondani, csak azt nem hogy lakható otthon. A felépítmény már kicsit eltér, de ez nem csoda hiszen a magyar viszonyok közt nem lehet ugyanazt alkotni. Nálunk nincs Disneyland, de van helyette Balcsi, és nem bonthatunk le egy társasházat csak azért, hogy átépíthessünk egy lakást. A brigád is csökkentett létszámú, ezért van az hogy csak egy görög-magyar építész testvérpár egyik felére és egy angol-magyar lakberendezőre futotta (meg egy tucat szakira). Mivel valakinek vezetnie is kell ezt a műsort, ezért felkérték Nagy Sanyit, hogy a GigaMad autókázós hülyéskedés mellé vállalja be ezt is. Nincs szégyenkezni valónk Alex barátunk miatt, prímán ellátja a feladatát, bár nem Ty Pennington (A nagy házalakítás műsorvezetője), de nem kérte senki, hogy ő is legyen kreatív.

Az új lakás átadásakor itt is megjelennek az adakozók (sztárok és nem sztárok), akik segítenek szegény családon valamilyen felajánlással ami nem egyenlő azzal, hogy pénzt tömködnének a szerencsétlenek zsebébe. Nem is baj, mert így még véletlenül sem fogja Anyuci vagy Apuci gépbe vagy a torkába engedni a támogatást. Nem mintha a bemutatásra kerülő családok bármelyikében ez felmerülne, de azért az ördög nem alszik ugye és Bajor Imre sem whiskys pohárral a kezében született.

Amiben jelentősen eltér ez a műsor az amcsi eredetitől az, hogy nem vonul fel az egész környék, és nem ordibálják együtt, hogy: "Menjen a busz!", helyette kis házi ünnepség van, aminek olyan a feelingje mintha egy falunapon hívnák fel a gyerekeket a színpadra, hogy énekeljék el a Micimackót.

A bújtatott reklámok elhelyezése is prímán sikerült. Egyszer sem mondják ki a cégek nevét menet közben, de azért az emblémák fél óráig látszanak, biztos ami tuti. Egyedül a név-feliratok miatt baszhatnám le a készítőket. Ki a gyászkeretes rák kérte, hogy egy ilyen olvashatatlan betűtípust használjanak? Ha nem hangzana el legalább háromszor egy adásban például Ziszidisz Nikosz neve, tuti, hogy fingom nem lenne a kiírás alapján ki ez a fetazabáló kisfiú?

Adott egy formátum, amit lehet nagyon elbaszottan lemásolni vagy egészen jól átalakítani a hazai viszonyok szerint. Az ÁlomÉpítőknek ez utóbbi sikerült, de senki ne várja el hogy hamarosan eljutnak a ház nyugati szárnyába. Tíz epizódban nem lehet a világot megváltoztatni de nem is kell. Végül is ez Magyarország, és nekünk megfelel ez a foltozott Mennyország is.

A bejegyzés trackback címe:

https://wolfclaw.blog.hu/api/trackback/id/tr732387285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása