17
01/2012
0

KétezertizenTV2 - A megújulás éve

 

A TV2 folyamatos megújuláson megy keresztül design tekintetében mióta áttértek a 16:9-es képarányra. Tudom, folyton megújulnak, de most csak az ősz óta tartó időszakot vettem alapul. Először mindenkinek lófeje lett (kivéve Demcsák Zsuzsát hiszen hozzá igazították a képarányt), aztán megjelentek ezek az értelmezhetetlen sírós- röhögős identek, kiegészítve az üres hátterű suhanó kettes verziókkal. Az új év újabb változásokat hozott műsorokban és díszletekben is. Most ezeket próbálom kicsit kielemezni a magam módján.

Az első nagy változás, hogy megszűnt a Magellán és újjáéledt Aktív Extra néven. Ez a műsor amúgyis a TV2 Achilles- sarka. Hol volt, hol nem volt, hol késő éjszaka, hol meg a testvércsatornán volt. Szóval a nevéhez méltóan aktív volt. A Magellán egy ideig nem volt, aztán újra lett de már bőven elvesztette Delta jellegét és egy ilyen látszólag tudományos, de inkább bulvárhíradó lett. Gondolom ezért is jött a váltás, hiszen a TV2 belátta, ma már senkit nem izgat fel, ha Czeizel Endre szombat este hétkor elmondja mi az a kriogenetika (megteszi délelőtt a saját műsorában).

Aztán jöttek a "Dícsőséges Díszletváltó Napok" és már új kinézetet kapott a Tények, a Napló, az Aktív és a Mokka. Ideje is volt, hogy frissítsenek a kinézeten, mert mindhárom műsor esetében szörnyű volt már a látvány.

 

Erre a váltásra leginkább a Tényeknek volt szüksége. A reggeli, illetve késő esti adások esetében még valamennyire jobb volt a helyzet, de az immár egy órásra nyúlt félhetes híradót évek óta egy pincéből adták, amit az egész arculatváltáskor kékre festettek, meg mintha bekötötték volna a gázt. Legalábbis erre utalt a műsorvezetők mögötti cső. Mostantól viszont hála a Nagy Greenbox istenségnek már egy szebb, nagyobb, virtuális térben ülhetnek az asztal mögé. Az első képek alapján hirtelen azt hittem, annyira racionalizáltak a csatornánál, hogy a híradó grafikai elemek elkészítésével valamelyik titkárnő kisfiát bízták meg, mert inkább hasonlított egy digitalizált firkahalomra, mint hírműsor díszletére. Aztán rájöttem, hogy nem. Ezért tényleg sok forintot fizethettek egy profi cégnek gyanúm szerint. Ettől még a firkahalom definíció áll.

A Napló esetében már annyival jobb volt a helyzet, hogy úgy tűnt mintha egy konyhapult mögé szorították volna a sapkás lovagot. Na most már bőven van helye, bár úgy tűnik nem tud elszakadni a pulttól (hiszen az új díszletben az az egyetlen fix pont) de ez még nem jelenti azt, hogy Tvrtkonak minden felkonf alatt meg kell kerülnie, vagy hogy a "joystickot" úgy kell szorítania, mintha egy kézigránát lenne és ha elengedi, akkor felrobban. Egyébként az összkép olyan mintha a Gulliver az óriások földjén Lutra albumot látnám, aminek középre ragasztották Gulliverként Tvrtkot. A főcímet már meg sem próbálom értelmezni mert ez a supernova jellegű akármi, amiből aztán a Napló logó lesz, nekem felfoghatatlan. De izgatottan várom a TV2 kreatívjainak hivatalos válaszát hogy mit is akar kifejezni ez a gyönyörűség.

Talán az Aktívosok jártak a legjobban, mert végre kiszabadulhattak a hírstúdió sarkából, engem meg nem idegesítenek tovább azok az LCD tévék a falon, amiktől az egész díszlet olyan vizipók hatást keltett. Helyette van egy a szemet sokkal inkább nyugtató háttér, a döntött Aktív logó is tetszik mert nem az a pontosan, centire kiszámoltan felrögzített kép, hanem picit játékos. Persze a szabálymadarak fanyalognak majd de ugye mindig van akinek savanyú a szölő. Ráadásul Pimasz úr tornagyakorlatai (vagyis amikor Papp Gergő belelendül a kamerába és mondja mennyire nagyon vár minket) végre véget érhetnek. Talán az egyetlen szépséghiba, hogy Gombos Edina ezentúl nem vehet fel zöldet mert akkor úgy fog kinézni mint Goldie Hawn a "Jól áll neki a halál" című filmben, amikor keresztüllövik a shotgunnal.

A végére maradt a Mokka, aminek az új díszletét nem értem. Pontosabban a miértet nem értem hiszen, ez a stúdió teljesen jó volt eddig is. Nem attól rettenetes, mert szar a kanapé, vagy ronda a tapéta, hanem azoktól, akik oda beülnek vendégként, bár valljuk meg, a műsorvezetők is tudnak néha barmok lenni. Na de tényleg miért kellett ilyen mindenféle színűre cserélni a stúdió burkolatát hogy úgy nézzen ki mint a húsvéti tojás? Ennyi erővel akasztgassanak mindenhova színes lampionokat hogy tovább erősítsék ezt a vizuális kuszaságot. Erről az új díszletről Laár András verse jutott eszembe:

Laár András: Buborék

Buborék, buborék
Színejátszó, csodaszép.
Emitt piros, amott kék
az orromból jött ki elébb.

Lezajlottak a Dicsőséges Díszletváltó Napok, amit tényleg nagyon vártam, hiszen nekem egyfajta vesszőparipám ez a téma, bármennyire nem értek hozzá szakmailag. De tudom mi tetszik vagy mi nem, és bizony ez a négy változtatás olyan felemás érzéseket váltott ki belőlem.

Örültem neki, hogy a TV2 felébredt végre, de hamarabb is lehetett volna, mert az RTL megint gyorsabb volt. Annak is örültem, hogy kihasználták a XXI. század adta számítógépes grafika lehetőségeit, de bizonyos részleteket nem tudtam befogadni. Azt mondom hurrá, mert az a városi televízió feeling ami eddig jellemezte ezeket a műsorokat már részben eltűnt. Király, hogy megújították a látványt, de akkor most rámehetnének a tartalmi szekcióra is. Mert lehet a szart selyempapírba csomagolni és díszmasnit rákötni de az attól még szar marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://wolfclaw.blog.hu/api/trackback/id/tr1003571702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása